Повноваження у сфері Державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС)
Опубліковано 21 липня 2023 року о 08:56

                                   

У лютому 2023 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, яка надала окремим закордонним дипломатичним установам України додаткові повноваження у сфері реєстрації актів цивільного стану (РАЦС).

Визначені цією постановою посольства та консульства України отримали безпосередній доступ до Державного реєстру актів цивільного стану (ДРАЦС) та право на видавання:

  • повторних свідоцтв (дублікатів), виданих органами РАЦС на території України (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб, про розірвання шлюбу); 
  • витягів з Державного реєстру актів цивільного стану (ДРАЦС) про проведену реєстрацію акту (про народження, про смерть, про зміну імені, про шлюб,  про розірвання шлюбу). 

Вимоги та документи

1. Заява про отримання витягу з ДРАЦС /   zayava-povtorne-svidotstvo-pro-narodzhennya.pdf

2. Паспортний документ, що посвідчує особу заявника (оригінал та копія)

3.  Інші документи, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки - у разі витребування витягу про родичів (оригінал та копія)

4. Копія попереднього витягу/свідоцтва - у разі витребування документу повторно внаслідок пошкодження чи втрати оригіналу.


Подання заяви про отримання доблікату свідоцтва та/або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану здійснюється в порядку "живої" черги по понеділках, середах та п’ятницях з 9:00 до 13:00


Корисна Інформація:

Повторне свідоцтво — документ, що має таку саму юридичну силу, як і свідоцтво, видане вперше. Свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, оригінали яких були викрадені, загублені, пошкоджені чи знищені, органи ДРАЦС видають повторно

Умови та випадки надання витягу з ДРАЦС

Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі — Реєстр) стосовно:    

  •  відомостей про себе (щодо народження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміну прізвища, ім’я та по батькові до зміни імені та після зміни імені)
  •  відомостей про своїх родичів (відповідно до встановленого переліку та з дотриманням умов нижче). 

Витяг з Реєстру про державну реєстрацію народження дитини може видаватися     

  • її батькам та усиновлювачам (незалежно від віку дитини), а також   
  • опікунам,  
  • піклувальникам,   
  • адміністрації закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина*. 

*У цьому разі зазначений витяг представникові відповідного закладу видається за умови пред'явлення ним довіреності, паспорта або паспортного документа.

    Батькові, матері, усиновлювачеві дитини, які позбавлені батьківських прав, витяг про державну реєстрацію народження дитини не видається. 

Витяг з Реєстру про державну реєстрацію смерті видається (родичам — за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки; іншим особам — за умови надання наведених у переліку нижче документів): 

  • другому з подружжя,  
  • батькам, 
  •  дітям, 
  • братам, 
  • сестрам, 
  • онукам, 
  • дідові,  
  • бабі   
  • та іншим родичам померлої особи ;
  • спадкоємцям померлої особи, якщо родинні стосунки та/або право на спадкування підтверджуються документально, за умови пред'явлення паспорта або паспортного документа;  
  • особі, що згідно з договором особистого страхування життя, укладеним у фінансовій установі, утвореній відповідно до Закону України "Про страхування", є вигодонабувачем, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа;   
  • особі, що згідно зі спадковим договором є вигодонабувачем, за умови пред'явлення договору, паспорта або паспортного документа;  
  • особі, що є власником або користувачем земельної ділянки, суміжної із земельною ділянкою сільськогосподарського призначення спадкодавця, за умови пред’явлення відомостей про кадастрові номери земельної ділянки спадкодавця та суміжної земельної ділянки, паспорта або паспортного документа.  

Заява про отримання витягу з ДРАЦС

Зверніть увагу, що для отримання витягу з ДРАЦС необхідно також здійснити 2 платежі:         

  1. Консульський збір за розгляд заяви про видачу витягу з ДРАЦС у розмірі 42 польських злотих (оплату можна здійснити банківською картою у консульській установі);
  2. Плата за видачу витягу з ДРАЦС у розмірі 73 гривні (необхідно сплатити заздалегідь на рахунок Казначейства України та мати при собі квитанцію про сплату).

Реквізити Держказначейства для оплати витягів з ДРАЦС                                                       

• одержувач: ГУК у м.Києві/м.Київ/22012700; 

• код за ЄДРПОУ: 37993783; 

• рахунок (IBAN): UA088999980333209300000026001; 

• надавач платіжних послуг одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.);

 • код класифікації доходів бюджету: 22012700; • символ звітності: 300. 

Консул здійснює реєстрацію шлюбу виключно між громадянами України, які на законних підставах проживають на території іноземної держави.

(Для реєстрації шлюбу з громадянином іноземної держави потрібно звертатись до відповідних органів держави перебування).

Вимоги та документи

1. Заява шлюб.pdf

2. Паспорт громадянина України

3. Свідоцтво про народження

4. Документ, що підтверджує місце проживання в Україні (штамп в паспорті, витяг з Реєстру територіальної громади)

5. Довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків

6. У разі наявності попередніх шлюбів, підтвердження про їх припинення (свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу з відміткою про набрання законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя)

7. Документи про перебування на військовому обліку

8. У разі наявності обставин, що є підставою  для реєстрації шлюбу раніше визначеного законодавством 30 денного терміну після подання заяви про шлюб, документи, що підтверджують згадані обставини (медична довідка про вагітність нареченої, свідоцтво про народження спільних дітей).

9.  Документ, що підтверджує проживання в консульському окрузі Консульства України в Гданську.

Усі документи подаються в оригіналах та копіях.

Документи, складені іноземною мовою, повинні бути також перекладені на українську мову та засвідчені в установленому законодавством України порядку.

Додаткова інформація:

Жінка та чоловік, які бажають зареєструвати шлюб, подають особисто письмову заяву за встановленою формою до дипломатичного представництва чи консульської установи України в країні перебування.

Шлюб можна зареєструвати після досягнення 18-річного віку (до 18 років шлюб можна зареєструвати лише за рішенням суду)

Для реєстрації шлюбу необхідна взаємна згода наречених.

Реєстрація шлюбу відбувається після спливу одного місяця від дня подання заяви особами, які бажають укласти шлюб.

У виняткових випадках, на підставі спільної заяви наречених та документів, які підтверджують наявність поважної причини, консул може скоротити місячний строк.

Якщо консул до реєстрації шлюбу отримає письмову інформацію про наявність перешкод до укладення шлюбу, реєстрацію буде відкладено й запропоновано заявникові, який надав таку інформацію, представити в термін не більш як три місяці відповідні докази, які підтверджують наявність цих перешкод.   

Також консул сам може здійснити необхідну перевірку, відклавши реєстрацію шлюбу. За наявності передбачених законодавством перешкод для реєстрації шлюбу консул відмовляє в його реєстрації й видає письмове роз'яснення. Якщо відомості про такі перешкоди не дістануть підтвердження, шлюб реєструється на загальних підставах.

Реєстрація шлюбу за довіреністю або через представника не дозволяється. Присутність нареченої та нареченого в момент реєстрації їхнього шлюбу є обов'язковою.

Шлюбне прізвище:

Реєстрація шлюбу та видача подружжю свідоцтва про шлюб провадиться у приміщенні консульської установи в присутності осіб, які укладають шлюб.

Наречені мають право:

  • обрати прізвище одного з них як спільне прізвище подружжя,
  • або надалі іменуватись дошлюбними прізвищами, 
  • або приєднати до свого прізвища прізвище другого з подружжя.

Складання більше двох прізвищ не допускається, якщо інше не випливає зі звичаю національної меншини, до якої належить наречена і (або) наречений.

Якщо під час реєстрації шлюбу прізвище було змінене, паспортні документи (внутрішній паспорт/ID-картка та закордонний паспорт/-ти) підлягають обміну в місячний строк на шлюбне прізвище.  🚧Зверніть увагу! Якщо у Вас не оформлений дозвіл на постійне проживання за кордоном, то перед обміном закордонного паспорта слід спочатку обміняти внутрішній паспорт/ID-картку!

   

Консульський збір за Державну реєстрацію шлюбу у консульській установі становить 415 польських злотих (оплату можна здійснити банківською картою у консульській установі)

Попередній запис на візит до Консульства для Державної реєстрації шлюбу здійснюється за посиланням: https://shorturl.at/luzSU


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux